Spørsmål og svar (FAQ)

Kjøpe kunst

Jeg ønsker å kjøpe maleri, hvordan gjør jeg det?
Trykk på kjøp knappen ved det maleriet du ønsker å kjøpe. Avhengig av type oppføring vil du bli sendt direkte til nettbutikk for å fullføre kjøpet eller få opp mail for direkte kontakt til kunstner som selv står for salget. 

Hvordan betaler jeg?
Ved handel gjennom nettbutikken kan du velge mellom Vipps, Klarna, Nets og Stripe. Ved kjøp direkte fra kunstner avtaler du betaling direkte med kunstner selv.

Hva med frakt ?
Ved kjøp via nettbutikk løsningen er frakt inkludert i prisen og maleri/giclee sendes med PostNord. Ved kjøp direkte fra kunstner avtaler du frakt direkte med kunstner selv.






Selge kunst

Hva må jeg gjøre for å stille ut maleriene mine?
Velg den pakken som passer deg best her. Etter registrering får du så en mail med instruksjoner om å sende oss bilder av det du ønsker oppført samt kunstnerskap avhengig av hvilken pakke du har bestilt.

Tar dere provisjon eller er det andre merkostnader?
Det er ingen provisjon når du selv selger kunsten din.

Hva skjer med oppføringen om jeg selger ett maleri?
Du må melde ifra til oss når du har solgt slik at vi kan fjerne oppføringen og evt. erstatte med ny oppføring.

Hvordan selges maleriene mine?
Kjøpere melder sin kjøpsinteresse direkte til kunstner via e-mail knapp på oppførings siden. Kunstner er selv ansvarlig for alle aspekter av handelen som f.eks kommunikasjon med kjøper, frakt, betalingsordning m.m.

Hvordan fungerer abonnementet?
Pris gjelder per mnd og er automatisk fornyende med 1mnd bindingstid.

Hvordan drives det trafikk til nettgalleriet?
Nettgalleriet er oppført hos søkemotorer som google og gulesider. Det er til enhver tid aktive annonser både på Facebook og Google.